V poslední době se čím dál více rozvíjí certifikace obchodů na českém Internetu. Seznam ve svém vyhledávači spustil hvězdičkování na základě předem vybraných parametrů, z nichž některé se hodí jen pro určitý typ obchodů. Pak je tu organizace APEK která doposud udělovala na základě kriterii na 1 rok obchodu značku „ Certifikovaný obchod“. V současnosti rozjíždí druhý stupeň certifikace, založený na zkušebních nákupech a hodnocení jejich vyřízení.
Potřebují to obchody?
Z praktického hlediska pravděpodobně nepotřebují, pouze se snaží potenciálnímu zákazníkovi ukázat, že u nich je nákup bezpečný, protože však obvykle o nákupu rozhoduje cena, je značka bezpečného nákupu v tuto chvíli podřadná. V pro obchodníka je to pouze marketingovým nástrojem nevýznamné potřeby.
Vyžadují to zákazníci?
Jak již bylo uvedeno pro většinu nakupujících je hlavním kritériem cena, proto nakupují na internetu. To jestli je v nějakém rohu obrázek s certifikovaným obchodem je pro něj v tuto chvíli nepodstatné. Podstatné to muže být až v případě nějakých problémů.
Výsledek.
V současnosti považuji testování obchodů za zbytečné. Nakonec vždy bude záležet na konkrétní situaci a vyřizování konkrétní objednávky nebo reklamace.
Žádné komentáře:
Okomentovat