středa 21. listopadu 2007

ACER – zkušenosti, kvalita, reklamace – jde to vůbec dohromady?

Tímto článkem bych rád uvedl několik informací o značce ACER. Ze zkušenosti bych zboží značky ACER charakterizoval naprosto jednoduše: nízká kvalita za nízkou cenu. V několika bodech uvedu pouze své názory na výrobky a servis.

LCD – kvalita levnějších LCD monitorů je prabídná a netýká se to pouze parametrů (obraz vybledlý, o věrném zobrazení barev zmůžeme nechat zdát), jen ta cena je opravdu lákavá, kdo měl možnost vidět vedle sebe LCD monitory značky LG nebo NEC a ACER ihned poznal, co nekoupit, jak jsou na tom LCD s kvalitou - po půl roce se začínají objevovat první vadné pixely, LCD se náhodně vypíná nebo se nezapne vůbec, s reklamací je to asi 70:30, 70 procent všech LCD funguje bez problémů a 30 procent se neustále potýká s problémy a opětovně se reklamuje

NTB – zde je to jednoduché, NTB značky ACER do ceny 16 000 Kč raději moc nekupovat (mimochodem je to jedna z neprodávanějších kategorií pro NTB), dražší NTB jsou na tom relativně s kvalitou lépe, internet je plný zpráv jak uživatelům praskaly klouby držících LCD, vadné mechaniky, disky atd., nutnost provedení zálohy systému na CD přes eRecovery, také není zrovna moc oblíbené, poruchovost NTB bych odhadoval opět na 70:30, 70 procent všech NTB funguje bez problémů a 30 procent se neustále potýká s problémy

Ostatní – nepřibalené manuály ke zboží, které není ACER schopen po 3 týdnech urgencí stále dodat

Reklamace - postup reklamace je u ACERu jednoduchá, zavoláte na tel. číslo pro zadávání reklamací a s operátorem proberete postup reklamace. Následující den u Vás zazvoní dopravce a zboží od Vás přebere – pohodička, obvykle máte zboží do 1 až 2 týdnů zpátky „opravené“, problém někdy nastává po jednom týdnu provozu, kdy opravené zboží opět přestává fungovat nebo rovnou nefunguje, zavoláte opět na reklamace ACERu a tam Vám operátor řekne: „Co byste také vlastně chtěl za ty peníze, co zboží stálo?“ tak jdete do kolen. Odpověděl jsem mu ve smyslu, že bych byl rád, kdyby zboží fungovalo alespoň po dobu záruky bez problémů, alespoň já chápu dobu záruky jako dobu, po kterou by měl daný výrobek fungovat s udávanými parametry. Řekněme to na rovinu, reklamace otravují každého, zákazníka, kterému přestane něco fungovat i obchodníka, který se snaží vyřešit reklamaci co nejlépe (tzn. co s nejmenšími náklady, na toto téma chystám další článek). Bohužel sami operátoři jsou seznámeni s kvalitou výrobků značky ACER a už jen odevzdaně řeší problémy a mezi řečí se Vás snaží přesvědčit, aby další Vámi zakoupený výrobek již nebyl značky ACER, alespoň já jsem si ten pocit z telefonátů na tuto linku odnesl a Vy? Tak mě napadá, proč vlastně ACER neprodává svoje zboží jako použité s nízkou cenou a se zkrácenou zárukou?

Podělte se svými zážitky s výrobky značky ACER i Vy. A abych nebyl nařčen z podjatosti vůči značce ACER, properu příště i další značky ASUS, HP, FS,….

Mrkni na mě.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj. Moje zkušenost se značkou ACER je smíšená. Mám onen notebook ACER z kategorie do 16 000,- a jsem zcela spokojen. Vše běží jak má a zatím nebyl žádný problém. Táta a sestra mají LCD ACER 19" a tady nastal problém. Jedno LCD je zcela bezproblémové a u jednoho se během půl roku ojevily 4 vadné body a začal celý nejak podivně problikávat a někdy dokonce jen tak zhasne a musel jsem ho odpojit a následně zapojit do sítě aby se zas rozběhl. :-( Tak přišla řada na reklamaci prostřednictvím onoho telefonátu. Asi po 14 dnech přišlo LCD zpět s tím, že je zcela v pořádku a plně funkční přičemž všechny výše zmiňované zavady přetrvávají. A tak nevím co dál. Jestli mám opět zaslat LCD zpět a doufat, že tentokrát reklamaci uznají. Každopádně problém zůstavá nevyřešen. Obecně značku ACER co se týče notebooku doporučuji, protože já ani nikdo koho znám s notebookem ACER neměl žádný problém. Co se týče LCD určitě bych volil jiného výrobce.

Anonymní řekl(a)...

Ahojky. Tak připojuji moji zkušenost: Máme 19"LCD a po cca 7 měsících máme stejný problém, jaký popisoval "anonymní". S tím rozdílem, že byl "opraven". Čeká nás druhá reklamace asi stejného problému .... uvidíme s jakou dopadne nyní. Předchozí vyřízení trvalo cca 14 dní a po týdnu toto LCD opět nefunguje. Pokud to půjde takhle dál, tak do vánoc se můžem těšit z nového LCD a určitě už to nebude ACER :o)