úterý 20. listopadu 2007

10 rad jak komunikovat s internetovým obchodem (prozatím 8)

1) Volání ohledně skladové dostupnosti

Pokud voláte do obchodu a chcete vědět, zda Vámi vybraný výrobek je skladem nebo za jak dlouho by byl odeslán, nečekejte, že Vám obchodník odpoví ihned. Většina obchodníku nejdříve musí zjisti v systému dodavatele aktuální dostupnost a pokud není zboží skladem, obvykle je u něj termín případně slovní vyjádření dostupnosti, jako Obvykle do 24/48 hodin, do týdne, dlouhodobě nedostupné, informujte se, v podstatě nic neříkající dodací lhůty. Proto musí obchodník napsat email/zavolat produktového manažera daného produktu od dodavatele a Vámi požadovaný termín od něj zjistit, což si vyžádá čas.

Rada: Pokud u výrobku není uvedeno skladem, a na zboží spěcháte tak, že Vám stačí jen přibližná/nulová informace ohledně dodáni pak zavolejte danému obchodníkovi, v ostatních případech pošlete email.

2) Posílání emailů ohledně skladové dostupnosti

V každý odeslaný email by měl obsahovat udaje, co požadujete, čeho se to tyká, odkaz na výrobek, kdo o to žádá a případně telefonní číslo. Pokud žádáte zjištění skladové dostupnosti, uveďte do předmětu kód a název zboží. V tělu zprávy opět uveďte co požadujete a odkaz na dané zboží. Ušetříte spoustu času obchodníkům při hledání a identifikaci o jaké zboží to vlastně jde. V případě dotazu na stav objednávky nezapomeňte uvést i číslo objednávky a podepsat se. Opět si ušetří spoustu času.

3) Skladová dostupnost

Většina internetových obchodů nemá vlastní skladové kapacity, neplatí to samozřejmě vždy. Zboží tak bývá skladem u dodavatelů, u kterých je nejdříve vyzvednuto případně ho dodavatel odešle a poté expedováno zákazníkovi. Proto před příchodem do prodejny si ověřte, že si zboží můžete vyzvednout sami.

4) Komunikace s obchodníkem

Při telefonické nebo emailové komunikaci s obchodníkem buďte slušní a věcní, na druhé straně také sedí jen lidé, kteří se snaží vyřídit Vaši objednávku co nejrychleji a nejlépe. Křikem a vyhrožováním u dobrých obchodníků vyřízení Vašich požadavků urychlíte minimálně.

5) Komunikace s obchodem/obchodníkem

Pokud si přejete stornovat, změnit objednávku nebo vrátit peníze informujte buď telefonem nebo emailem o této skutečnosti co nejdříve. Není nic horšího, když dané zboží zajistíte a odešlete zákazníkovi a následně se dozvíte, ze zákazník již nemá o dané zboží zájem. Jediným vítězem je Česká pošta nebo přepravní společnost. Pokud Vám přijde oznámení o vyzvednutí zásilky na České poště a Vy již o tento balík zájem nemáte, obětujte těch 15-20 minut a oznamte poště, že si balík nepřejete přebrat a ať ho zašlou zpátky na adresu odesílatele. Jinak balík zůstane na poště zbytečně ležet 15 dní.

6) Technické specifikace a údaje u zboží.

Nespoléhejte pouze na technické specifikace a popisné texty u zboží. Tyto texty a údaje je jsou pouze orientační. Vždy ještě vyhledejte stránky výrobce nebo napište dotaz/email a ověřte si, že dané zboží umí to co je v popisu uvedené. Předejdete tak překvapením po rozbalení zboží a zapojení.

Rada: Raději využijte pro odeslání požadavku email, dáte tak obchodníkovi čas pro Vás zjistit potřebné informace. Obvykle má obchodník nebo technická podpora na starosti přes 10 000 položek a vědět o každé položce vše není možné.

7) Platba za zboží převodem

Pokud chcete zaplatit za zboží převodem, vždy vyčkejte až Vám obchodník tuto skutečnost oznámí neboť nejdříve prověří, že objednané zboží bude ještě dostupné a cena je správná. Vyhnete se tak případným doplatkům nebo možných slev na dopravě nebo zboží. Uvědomte si, že u zboží, které je skladem převod odeslaní zdrží. Zboží je odesláno na základě připsání zaplacené částky na účet a to podle typu banky může trvat i dva dny. Nejrychleji je převod uskutečněn v rámci banky např. Ebanka – Ebanka. Podle zkušeností trvá převod z České spořitelny jeden den, z Komerční banky dva dny, z ČSOB 1 až dva dny.

8) Balení zboží při vrácení nebo při reklamaci

Zákazník ze zákona nemusí zasílat zboží v originálním balení (neplatí pro vrácené zboží do 14 dnů), ale musí zajistit, aby při přepravě nedošlo k žádnému poškození zboží, neboť za vzniklou škodu ručí sám a z důvodů poškození může být reklamace odmítnuta nebo Vám bude naúčtována poplatek za opravu. Nejlepším řešením je po dobu záruky uschovat originální balení,ve kterém bylo zboží zakoupeno. Na 100% se vyhnete jakýmkoliv problémům při dopravě, reklamaci a vrácení zboží.

Mrkni na me.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Díky za užitečné informace .... budu se jimi řídit :o)